1. Om Aromaprodukter

Aromaprodukter har sitt säte i Göteborg. Postadress: Storkgatan.
Vill du komma i kontakt med oss? Skicka ett mejl till info@aromaprodukter.se med ditt ärende och kontaktuppgifter så återkommer vi inom kort.


2. Beställning

När du slutfört en beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Den innehåller all information om produkter, priser, samt fakturerings- och leveransadress.
Vid fel i bekräftelsen, kontakta oss omedelbart på info@aromaprodukter.se.


3. Leverans

Normala leveranstider är 2–6 arbetsdagar. Beställningar lagda på helg behandlas tidigast följande måndag.
Vid förseningar som inte meddelats, kontakta oss på info@aromaprodukter.se.


4. Priser

Alla priser anges i SEK inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar, feltryck, samt eventuella tekniska fel i prislistor.


5. Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan.

5.1 Vid nyttjande av ångerrätt:

Kontakta oss via info@aromaprodukter.se. Ange:

  • Namn
  • Adress
  • E-post
  • Ordernummer
  • Vilka varor du vill returnera

Du ansvarar för returfrakt samt att varan är i ursprungligt skick. Skicka tillbaka inom 14 dagar från ditt meddelande. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning.

5.2 Ångerrätten gäller ej för:

  • Förseglade produkter där förseglingen brutits
  • Specialtillverkade produkter
  • Färskvaror/livsmedel
  • Utförda tjänster där du samtyckt till att tjänsten påbörjas
  • Ljud- och bildupptagning där försegling brutits
  • Tidningar och tidskrifter (lösnummer)

För mer information, se konsumentverkets riktlinjer.


6. Reklamation och klagomål

Alla produkter kontrolleras innan leverans. Om varan ändå är skadad eller felaktig åtgärdar vi detta utan kostnad enligt gällande konsumentskydd.

Viktigt: Kontakta oss på info@aromaprodukter.se för godkännande innan du skickar tillbaka en reklamation.

6.1 Så reklamerar du:

Skicka ett mejl till info@aromaprodukter.se med:

  • Namn
  • Adress
  • E-post
  • Ordernummer
  • Beskrivning av felet

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) riktlinjer – arn.se


7. Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador, förseningar utanför vår kontroll (Force Majeure), eller ändringar av produkter som gjorts av leverantörer.


8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning, samt avvikelser i färg på grund av olika skärmar.


9. Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Du kan neka cookies i din webbläsare. Läs mer på Post- och telestyrelsens hemsida: pts.se


10. Personuppgifter (GDPR)

10.1 Vad är en personuppgift?

All information som kan kopplas till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-post
  • IP-adress
  • Köphistorik

10.3 Rättslig grund

Vi behandlar dina uppgifter för att fullfölja köpet och skicka marknadsföring efter samtycke.

10.4 Uppgifter delas med:

Betalleverantör (Klarna/Kustom Checkout)
Vid fakturabetalning även personnummer.
Fraktbolag (PostNord)
För leverans och avisering.
Nyhetsbrev (Mailchimp)
Om du valt att prenumerera.

10.5 Dina rättigheter:

  • Tillgång till dina uppgifter
  • Rättelse av felaktiga uppgifter
  • Rätt att bli glömd (undantag: bokföringslagen)

10.6 Säkerhet

Vi använder SSL/TLS och säker kryptering vid hantering av personuppgifter.


11. Ändringar av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra våra villkor. Nya villkor publiceras på webbplatsen och gäller från publiceringsdatum.


12. Tvist och lagval

Vid tvist som inte kan lösas i samförstånd följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Boende i annat EU-land kan lämna klagomål via EU-kommissionens tvistlösningsplattform: ec.europa.eu/consumers/odr

Villkoren tolkas i enlighet med svensk lag.

0